IAA son dönemde gerçekleştirdiği kampanyalarla, kriz dönemlerinde, üretim ve satışların düşmesi, istihdamın azalması, işsizliğin büyümesine karşı koymak için reklam ve tanıtım çalışmalarıyla tüketiciyle iletişimini sürdüren markaların, krizden güçlenerek çıkacağına dikkat çekmişti.
Global Ekonomik durgunluğa rağmen organizasyon birbirinden değerli markaların desteği ile gerçekleşti.
Ünlü gece klübü Reina ile birlikte Suada Club'nın (GS Adası)işletmeciliğini de yapan Ali Ünal partiye ev sahipliği yaptı. Başarılı işletmeci krizin kendilerinde yarattığı etkiler ile ilgili ' Kriz her sektörü etkilediği gibi bizide etkiledi. Yabancı müşterilerimizd e oran %35'den iken %20'ye varan bi düşüş gerçekleşti. Daha az yabancı müşteri geliyor artık ama yinede yabancılar en çok parayı harcayan müşterilerimiz. Yerli müşterilerimiz artık daha az para harcamaya özen gösteriyor.' açıklamalarında bulundu. Ali Ünal krizde gereken önlemi almak içinse fiyatları yükseltmeyip hatta bazı yemeklerde daha düşük fiyat uyguladıkarını ve çoğu büyük gruplarada indirim yaptıklarını söyledi. Büyümeyi planlarken kriz yüzünden birkaç projeyi beklemeye aldıklarını ifade etti. Geçmiş yılları sorduğumuzda ise, "2008'i hiçbir yılla kıyaslamamak gerek. Hükumetin yürüttüğü politikanın meyve lerini yedik ve hepimiz tüm sektör pik sezonunu yaşadı." dedi. Başarılı işletmeci son olarak ise 2009'dan sonra 2010'un gelmesiyle sektörde hareketlilik olacağından umutlu olduğunuda sözlerine ekledi.
Parti'nin en önemli isimlerinden biri olan Faruk Atasoy'da bu güzel organizasyonda derneğini gurula temsil ediyor. Derneğin Dünya Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye üyesi olan Atasoy da krize optimist bakanlardan. "Sizce kriz bitti mi?" sorusunu yönelttiğimizde "Kriz birden bitmez ama geçtiğimiz döneme göre iyileşme var. Üretimde yükselen bir artış söz konusu. Sayısal veriler pozitif gelişmeleri gösteriyor. İlkbahar sonu yaz başı reklam yatırımlarında
gelişmeler oldu önümüzdeki dönemde artacağına inanıyorum" cevabını
aldık. 2001'deki kriz de reklam yatırımlarının yarı yarıya düştüğünü ve bu rakamların ortalama 3 milyar dolar civarında olduğunu belirten Atasoy, o dönemde bütün dünyada küçülme vardı, ihraacat %30'a düştü dedi. I
AA Küresel Pazarlama İletişim Derneğine, reklam, halkla ilişkiler gibi birçok dalda insanlar üye. Amaç ise pazarlama iletişim altında iş üreten insanları beraber biraraya getirmek. "Bu sene kriz yılına denk gelmesine rağmen biz bu organizasyonu yapıyoruz
zaten amacımızda krizde motive olabilmek" dedi.
Dernekte genel olarak önümüzdeki dönemin sektör için verimli olacağını ancak bunun için pazarlama olsun rekamlacılık olsun bütün bu zincirleme sektörlerin hareketlenmesi ve daha aktif olması gerektiği yönde herkes hemfikirdi.Partinin katılımcıları genellikle ortalama 20-35 yaş arası genç girişimcilerdi. Organizasyonda daha çok jazz ağırlıklı çalan bir grubun ve dj'in sahne almasıyla ilerleyen saatlerde hareketlenen davetlilere, dernek hedeflediği gibi gelecek dönemin enerjisini katılımcılara aşılamışa benziyordu.
Sahra Su UĞURLU/Sabah Gazetesi-Magazin servisi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder